Problemy z zębami w ujęciu Totalnej Biologii/Psychobiologii cz. 2
W poprzednim artykule szczegółowo opisałam budowę zębów i ich podstawowe funkcje w naturze, ogólne konflikty dotyczące zębów, przebieg konfliktu w poszczególnych jego fazach a także zamieściłam linki do ciekawych (z mojego punktu widzenia) wywiadów i artykułów – zapraszam do lektury.
ZĘBY wg Gilberta Renaud
„Uzdrawianie przez świadomość”- kwadrant I (górny prawy)
#11: Ten ząb najbardziej związany jest z ojcem: ma bardzo silny związek z ojcowską miłością i wszystkimi jej przejawami i konsekwencjami.
Często u dzieci i nastolatków zęby #11 i #21 (górne jedynki) są narażone na szwank (złamania +++) podczas zabaw czy uprawiania sportów – dlatego nierzadko potrzebne jest leczenie kanałowe.
- Górna prawa jedynka odpowiada archetypowi męskiemu – idei ojca, mężczyzny ♂, Boga, animusowi (męskiej zasadzie obecnej w psychice kobiety).
- Wyszczerbienie przyśrodkowego siekacza: Konflikt „Chciałbym odciąć pępowinę łączącą mnie z ojcem, ale w mojej podświadomości nie pozwala mi na to historia rodziny”.
- Zęby #11 i #21 wychylone do przodu: Dziecko musi zapewnić przetrwanie małżeństwa rodziców. Jeśli dojdzie później do rozwodu, dziecko może doświadczyć „śmiertelnego stresu”, poczucia, że nie wykonało swojej misji.
- Dziąsła (ziarnina?) pomiędzy zębami #11 i #21: Kochanka lub teściowa ojca wchodzi między rodziców. Osoba wyczuwa rozłam w swoim otoczeniu.
#12: Ząb „Mnie” – dziecka – w relacji z ojcem. Może mieć różne kształty. Ten ząb pokazuje, jak przebiegają nasze relacje i kontakty z męskim archetypem.
- Mały siekacz boczny (dwójka): Niskie poczucie własnej wartości w odniesieniu do ojca; utrata pozycji przez ojca.
- Duży siekacz boczny (dwójka): Dziecko jest ważniejsze od ojca, gardzi nim, nie uznaje jego znaczenia. Ten ząb często nie wykształca się lub jest wklinowany. Znacznie rzadziej zdarza się całkowity brak zawiązka zęba.
- Brak zęba #12: bardzo istotny sygnał zaprzeczenia lub wyparcia związanego z ojcem, trudnej relacji z nim. W głębi (od okresu Projektu//Celu, a nawet znacznie wcześniej) nigdy nie było miejsca dla „syna” (potencjalnego rywala ojca). Możliwe też, że oboje rodzice nigdy nie myśleli o posiadaniu męskiego potomka, wykluczali taką możliwość.
- Próchnica na wewnętrznej powierzchni zęba #12, u jego podstawy: oznaka poważnego konfliktu lęku związanego z „niezrealizowaną chęcią ugryzienia” w kontekście konfrontacji z rodzicami (tak samo będzie w przypadku zęba #21, ale w odniesieniu do matki).
- Jeśli zęby #12 i #32 są skręcone na boki: przypadek porzuconego dziecka w historii rodziny.
#13: „Jak zająć należne mi miejsce w społeczeństwie (nie w rodzinie)” –
wątroba, pęcherzyk żółciowy, energia życiowa, chęć do walki. Ten ząb odpowiada za ruch skierowany w bok, jego celem jest rozrywanie, rozdzieranie na kawałki. Posłuszeństwo.
#14: Pierwszy przedtrzonowiec. Ząb wieku dojrzewania.
jelito grube, płuca, Metal. Jednocześnie rozrywa i miażdży. Zniszczenie przeciwnika: „Łamię go, rozrywam na strzępy”.
Jest to ząb szczególnie związany z białaczką. Miłość otrzymywana od Taty i okazywana mu.
#15: Drugi przedtrzonowiec.
Często usuwany u nastolatków – tak, jakby pojawienie się zębów przedtrzonowych oznaczało konieczność zmierzenia się z problemami wieku dojrzewania, a pojawienie się zębów trzonowych – porzucenie tego okresu i początek dorosłości. Jeśli nastolatek nie chce lub nie potrafi wkroczyć w dorosłość, dentysta może pomóc mu, usuwając właśnie ten ząb. Zdrada związana z miłością ojca. Ojciec odchodzi, porzucając dziecko.
#16: Plany na przyszłość, partner/współmałżonek.
Ząb karmy, przeznaczenia, losu, wydarzeń: to, co mamy w sobie, i to, co musimy osiągnąć. Ząb związany z obietnicami. To, kim powinienem być/zostać. Ząb programów – tego, czego musimy w życiu doświadczyć i się nauczyć (niezależnie od ich nasilenia, długości trwania i ważności): pozwala nam przejść spontaniczną „przemianę”. Ząb związany z ojcem w historii związku pary.
#17: Plany, rodzice chrzestni.
Wykazywanie się, przedstawianie, wygląd, udawanie. Łączy się zkonfliktem zęba #18 – uduchowieniem, ojcem i/lub dzieckiem.
Na ząb #17 wpływają także wydarzenia odnoszące się do relacji z otoczeniem, w pracy i codziennym życiu.
#18: Plany. Świadomość jakości relacji z rodzicami chrzestnymi – symboliczną matką i symbolicznym ojcem.
Sprawy kluczowe dla życia (życie, śmierć, miłość itp.). Wygląd (powierzchowność) nastolatka między 18. a 21. rokiem życia, kiedy staje się dorosłym człowiekiem, rozważa sprawy egzystencjalne: życie, miłość, śmierć.
Zgryz: stres związany z egzaminami w szkole.
Zaklinowanie zęba: wspomnienie związane z tajemnicą, kłamstwem i zdradą w historii rodziny.
Ząb związany z dziadkiem ze strony ojca – archetypem ojca nad ojcami.
Ząb mądrości #18 ma związek z wolą, z siłą, która pozwoliła człowiekowi stać się częścią świata fizycznego i duchowego. Związek ze wspólną świadomością, z przewodnikiem duchowym (kapłanem, nauczycielem, rabinem itp.), z ojcem chrzestnym, stworzeniem świata, rajem, aniołami.
Zapraszam do zapoznania się z częścią pierwszą cyklu o zębach w ujęciu totalnej biologii: https://zgodanatocojest.pl/problemy-z-zebami-w-ujeciu-totalnej-biologii-psychobiologii/
Psychobiologia zębów. Kilka przydatnych linków:
- Ciekawy artykuł w języku bułgarskim ale można włączyć tłumacza. Powiązanie zębów i narządów w ciele https://5itagor.com/zabite-kato-bu6oni/?fbclid=IwAR06MGtTwpY1H_So6B-T_ADvJPKjHtEHkE2h2cj1sv74DJKJ11UI0sxSka8
2. Seria wywiadów z lekarzami – dentystami ,,niesystemowymi”, którzy patrzą na problemy dot. zębów z punktu widzenia psychobiologii i totalnej biologii:
- https://www.youtube.com/watch?v=VNtf_rc5Dow&list=LL&index=11
- https://www.youtube.com/watch?v=eeFFmzcHXsk&list=PL7xy-WXdFpW50TCWoTkLmCsAIQhGWumC3&index=7
- https://www.youtube.com/watch?v=rXHcxKzs374&list=PL7xy-WXdFpW50TCWoTkLmCsAIQhGWumC3&index=6
- https://www.youtube.com/watch?v=Up0JFymioIw&list=PL7xy-WXdFpW50TCWoTkLmCsAIQhGWumC3&index=5
- https://www.youtube.com/watch?v=EeCYS5RYOuw&list=PL7xy-WXdFpW50TCWoTkLmCsAIQhGWumC3&index=1
- https://www.youtube.com/watch?v=jm686_Kcqc4&list=PL7xy-WXdFpW50TCWoTkLmCsAIQhGWumC3&index=2
- https://www.youtube.com/watch?v=1s4pklER6XM&list=PL7xy-WXdFpW50TCWoTkLmCsAIQhGWumC3&index=3
W kolejnym artykule – ZĘBY wg Gilberta Renaud „Uzdrawianie przez świadomość” c.d. KWADRANT II (GÓRNY LEWY)
Jeżeli uważasz, że zamieszczane przeze mnie treści są ciekawe zostaw proszę komentarz, subskrybuj i poleć znajomym. Będę Ci ogromnie wdzięczna.
Zapraszam na konsultacje indywidualne Kontakt
Jeden Komentarz
Pingback: